Tuesday, November 29, 2011

别出心裁的服务?

Puteri perlu beri komitmen padu
KUALA LUMPUR 29 Nov. – Puteri UMNO digesa memberikan komitmen padu dan luar biasa bagi menjamin kemenangan parti pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).
Ketuanya, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata, Puteri UMNO perlu bersatu dan bekerjasama dengan Pemuda dan Wanita untuk menarik kembali kepercayaan rakyat terhadap Barisan Nasional (BN).
“Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak menekankan supaya kita memberikan perkhidmatan yang luar biasa kepada rakyat dalam usaha memenangi hati mereka.
“Justeru, kita perlukan sesuatu yang luar biasa untuk memastikan sokongan generasi muda kekal kepada BN. Kita mempunyai tanggungjawab yang besar,” katanya.
Beliau berkata demikian selepas menghadiri Majlis Taklimat Presiden sempena Perhimpunan Agung UMNO 2011 di sini, hari ini.
Rosnah berkata, Najib turut menekankan supaya semua sayap parti mengetepikan agenda peribadi dan menyelesaikan segera masalah di semua peringkat.
“Presiden memerlukan komitmen semua pihak termasuk kepimpinan di peringkat sayap dan negeri dalam usaha memenangi PRU13 akan datang,” ujarnya.

这次巫统大会最令人诟病的言论相信就是慕尤丁发表的“圣战论”了。可是,我在游览五毒散的新闻时,不小心看到以上这篇关于巫女青团(真不是一个好名字,不小心就会看成“巫女团”)的新闻。
这新闻吸引我的地方是,巫女青团长罗丝娜说,巫女青团必须与巫青团和巫统妇女组团结及合作,以赢取人民对巫统的信任。纳吉也强调巫女青团必须提供人民“别出心裁的服务(perkhidmatan yang luar biasa)”以赢取他们的心。
第一点吸引我的,为什么同样的话没有对巫青团和巫统妇女组说?难道巫女青团向来是比较“不听话”的?
第二点,老实说也是最重要的一点,什么叫做“别出心裁的服务”?我承认我的脑袋的确存有“女性歧视”的思想,以致我看到这“别出心裁的服务”,我会很自然想到……哈哈哈哈哈,所有的女权分子,真的很对不起,我对巫统的厌恶,让我无法不无所不用其极地想去侮辱他们。
话说回头,若真有这样“别出心裁的服务”,有人想要吗?(上次加入马华的女青都很亮眼啊,相信巫女青团的也不会差吧?)

3 comments:

Unknown said...

樣子就像蟾蜍的不知所謂老馬養的狗,比我們的雞哥更樣衰的副~首相呵!鳥話都不是第一次吠了,相由心生,沒見一只那麼難看的爬蟲了,沒讀過書還可以做教育部長!怪不得我們的教育越來越差了,吐!

yeo said...

该是要女孩们下乡,一户一人的,
'服务'乡亲, 以增产报党!

jb said...

这么喜欢服务,去做义工啦!!!