Saturday, November 26, 2011

政党、国家,傻傻分不清楚

'Benci sangat negara ini keluar sahaja'
KOTA BHARU 26 Nov. - Pemimpin pembangkang yang asyik memburukkan negara di tempat lain tidak layak untuk menjadi pemimpin.
Setiausaha Politik Perdana Menteri, Datuk Mohamad Fatmi Che Salleh berkata, tindakan ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim memburukkan Malaysia di Indonesia seolah-olah menunjukkan beliau bukan rakyat negara ini.
Beliau berkata, tindakan Anwar itu menyaksikan perasaan kebencian rakyat Indonesia terhadap Malaysia begitu tinggi sekali kerana ada pihak yang membakar sentimen mereka.
"Ini tak patutlah, di satu pihak beliau mengatakan nak jadi pemimpin negara ini, tetapi di waktu yang lain memburukkan negara, seolah-olah beliau bukan rakyat negara ini. Kalau benci sangat negara ini keluar sahaja," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.
Beliau ditemui selepas merasmikan Majlis Berkhatan Perdana anjuran UMNO bahagian yang disertai oleh seramai 650 murid daripada 27 buah sekolah rendah dalam Parlimen Kota Bharu di Sekolah Kebangsaan Tanjong Mas di sini.
Mohamad Fatmi diminta mengulas ucapan Anwar yang memburuk-burukkan Malaysia dengan menuduh sistem kehakiman negara ini tidak bebas dan hakim-hakim yang menjalankan tugas tidak mempunyai kewibawaan kerana terikat dengan ketentuan yang telah dibuat oleh kerajaan apatah lagi sekiranya ia melibatkan orang berpangkat besar.
又来了又来了,巫统那些饭桶又来了,又来叫人家移民了。
我是不知道安华是不是真的有在印尼说过马来西亚司法不公、法官偏帮国阵和高官之类的话(因为我真的懒得去找这新闻,这根本不是重点),但如果说对外人说明我国司法不公、没有民主自由之类的话是“憎恨国家”的话,这道理也太白痴了一点吧?
我们很爱马来西亚,所以才不能忍受她被一班癞蛤蟆霸占摧残!巫统这班无脑袋生物狂妄自大这么多年了,居然把自己当作是国家?他们不过是玩奸臭赢回来的所谓“民选”管理人而已!
在面子书上看到有人写:“之前我买了Micheal Jackson CD……MJ 走了, 买了蜡笔小新漫画……臼井仪人走了 , 买了Iphone……Steve Jobs 也走了……几个星期前我想看些旧戏,就买了《半斤八両》看……结果,许冠英也走了……明天我要去1Malaysia的店买东西了……”
我看,我何止要去1Malaysia的店买东西,我还要去买国家养牛中心出产的牛肉(不知道找不着得到咧?)、去Petronas添油、去Proton买车……

No comments: